Zasady gry.
Celem gry jest doprowadzenie dwóch swoich zwierząt do wodopoju przed innymi graczami. Jak to zrobić?Gracz rozpoczyna z pięcioma kartonikami zwierząt w wybranym kolorze. Jest tu lew, słoń, antylopa, żyrafa i zebra.
Na kartonikach mamy numerki, które umożliwiają ruch naszemu zwierzakowi.
Teraz rzucamy sześcioma kostkami. Umieszczamy kostki na swojej płytce lub na płytce innego gracza. Wybieramy te kostki, które przesuną naszego zwierzaka jak najszybciej po torze.
Jak dobrać kości i poruszyć zwierzaka?
Wynik na kostkach musi pasować do cyferek na płytce naszego zwierzaka. Przesuwamy zwierzę o tyle pól do przodu, ile mamy na niej kostek.
Lew na zdjęciu poruszy się o 4 pola na planszy.
Słoń poruszy się o 3 pola na planszy.
Zebra poruszy się o 5 pól na planszy.
Po każdym rzucie gracz wybiera te kostki, które pasują tylko do jednej płytki i odkłada je na wybranego zwierzaka. Pozostałymi kostkami powtarza rzut i ponownie dobiera wyniki na kostkach do kolejnych płytek zwierząt.
Na początku gry gracze mają wszystkie płytki zwierzaków przed sobą, a w czasie gry będą je umieszczali na planszy. Kostki mogą kłaść na kafelkach, które są już na planszy, jak i tych znajdujących się jeszcze przed nimi.
W trakcie wyścigu zwierzaki mogą wskakiwać na siebie i w ten sposób zakrywać kafelek przeciwnika.
Na jednym polu mogą znajdować się tylko dwa zwierzaki. Kafelek, który jest zakryty przez inne zwierzę, jest chwilowo zablokowany i nie można na niego kłaść kostek.
Gracz może rzucać kostkami wiele razy, ale z każdym rzutem musi odkładać przynajmniej jedną kostkę na jeden kafelek zwierzaka. Jeśli rzuci kolejny raz i nie będzie mógł dopasować wyniku na kostkach do pustej płytki, cała jego tura przepada i nie porusza żadnym swoim zwierzęciem.
Zwierzęta przesuwamy w dowolnej kolejności.
Gdy na kostce wypadnie cyfra sześć (nie ma jej na żadnym kafelku zwierząt), możemy ją umieścić na płytce innego gracza i w ten sposób przesunąć go do przodu.
W grze mamy też zaawansowany wariant gry.
Kafelki w grze są dwustronne i na jednej ze stron umieszczona jest informacja o specjalnych zdolnościach zwierzaków.
Żyrafa ma wspaniałą długą szyję i dosięga do wody szybciej niż pozostałe zwierzęta, kończąc wyścig na polu siódmym.
Antylopa jest bardzo skoczna i przeskakuje pole, na którym znajdują się już dwa kafelki.
Zebra w trakcie wyścigu może zmieniać tor, po którym biegnie. Ruch wykonuje wtedy do przodu po skosie.
Słoń jest ogromny i nie może go zakryć żadne inne zwierze. Nie kładziemy na nim żadnego kafelka poza płytką z innym słoniem.
Lew jest niebezpieczny, wiec przepędza zwierzaki znajdujące się na tym samym polu, na którym on skończył ruch.
Zagrajcie najpierw w podstawowy wariant gry, a po jej dobrym poznaniu zachęcam do utrudnienia zabawy.
Podsumowanie i ocena.
Nasza rodzina zna już wiele gier, zwłaszcza przeznaczonych dla młodszych graczy. Jak na tym tle prezentuje się Sawanna?
Przede wszystkim jest solidnie wykonana i ma bardzo ładne, zabawne grafiki, które przyciągają wzrok.
Instrukcja dobrze napisana, z wieloma przykładami nie pozostawia miejsca na wątpliwości.
Fajny sposób wykorzystania kostek,z którym dzieciaki dotychczas się nie spotkały.
Choć gra ma prostą mechanikę, którą sześciolatek pewnie zrozumie (jest to wiek rekomendowany dla tej gry), liczba decyzji jaką dziecko musi podjąć może spowodować, że nie do końca poradzi sobie z grą.
Nasze dzieci (6 i 8 lat) są na tyle ograne, że nie mają problemu z podejmowaniem decyzji, ale obserwując młodszego widzę, że nie zawsze optymalnie wykorzystuje swój ruch. Zupełnie nam to nie przeszkadza, a dzięki losowości (przecież nasz ruch zależy od wyniku na kostkach) każdy ma szansę wygrać, również najmłodszy w rodzinie.
Grając w dwie osoby jest duży spokój na planszy i gra szybko się kończy. Przy większej liczbie graczy mamy mnóstwo emocji i wynik jest dłużej niepewny.
Czy warto wypróbować grę? Myślę, że warto,dzieciakom się podoba, a dorosłych szybko nie znudzi.
Gra dla 2-5 graczy
Wiek: 6+
Czas: około 20 min
Cena (podaje jaką znalazłam) od 32 zł do 49 zł
Bardzo ciekawie zapowiadający się blog. Gra rzeczywiście warta swojej ceny, jest ciekawa, regrywalna i wciągająca - dla każdego.
OdpowiedzUsuń